FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSE

Förlossningsberättelse, allt gick så himla fort ... men ska försöka få ner nåra ord om det. ,det jag kommer ihåg. Är lite snurrigt och man känner sig lite bestulen för hann inte riktigt med och tog ett tag innan man förstod att det var över. ,att våran bebbe äntligen var här.
Men iaf. Fredagen den 13:e maj kl. ca: 08:40 vaknade jag av en konstig känsla, något var påväg att rinna ur mej. Hann inte tänka så mycket utan jag reste mej snabbt upp/ur sängen och springer in på toan ... Det rinner och fortsätter att rinna.
Trosorna är blöta, mina ben, golvet. ,vattnet hade gått och tankarna snurrade i huvudet.
Oliver sov i min säng den natten/morgonen och han vaknade till av allt o ropar efter mej.
,ber honom att komma med min mobil.
Hans ord: "mamma sängen är blöt har du kissat ner dej?".
,men förklarade för honom att mitt vatten har gått, bebisens vatten som den har i magen.
Jag ringer syrran (som ska vara med på förlossningen) som säger att jag ska ringa till förlossningen. Dom brukar vilja att man kommer in för en kontroll när vattnet har gått.
,sagt och gjort. Dom skickar mej till Antenatalenheten, vårdmottagning för gravida.
Ringer mamma som kommer hit, hon fixar iorning Oliver och jag hoppar in i en dusch.
,fixar mej och packar sedan det sista i BB-väskan.
Har inga värkar/sammandragningar, men vatten rinner lite då och då så är rätt drygt.
Å vid en tidpunkt började jag känna en molande mensvärk.
Det är säkert på G tänkte jag och tyckte jag kunde vara kvar hemma, men mamma och syrran tyckte vi skulle åka in på kontrollen iaf. ,så runt 10-tiden åkte vi in.
Vi lämnade först syrrans man på jobbet och köpte frukost.
Väl framme vid sjukhuset hoppar jag ur bilen och känner då hur tungt det blev, fick svårt att gå. ,försöker äta frukosten/fralla påväg till entrén, men tar ett bett sen går det inte.
Jag har inte ont, inga sammandragningar utan bara en molande mensvärk.
Väl inne går jag direkt på toan, syrran fick anmälla mej i kassan.
När jag ska torka mej ser jag att jag fått en blödning, får lite panikkänsla och ringer syrran. Klockan är då 10:40, men hon hade mobilen på ljudlös så jag får gå ut ur toan.
,säger till henne så hon får gå fram och säga till hon i receptionen att jag fått en blödning.
Blev skickade till ett rum/dörr, där förklarade jag för hon som var där att mitt vatten har gått och att jag fått en blödning. Men hade inte ont, inga värkar utan bara lite molande mensvärk.
Hon sa till oss att sätta oss ner och vänta lite ...
,så jag satte mej på en bänk lite längre ifrån, inte i själva väntrummet.
Då helt plötsligt känner jag bara hur ont jag får i magen och det trycker på neråt.
Gör riktigt ont så säger till syrran att det gör ont och jag inte klarar smärtan.
,hon springer då för att säga till. 
Jag lägger mej ner på bänken, syrran kommer rätt fort tbax.
In på ett rum fick vi komma och jag lägger mej direkt på britsen, men då var jag tvyngen att sätta mej i gynstolen som var där eftersom mitt vatten hade gått fick hon inte undersöka mej annars. Jag blev ganska så sne eftersom det gör ont, det trycker på neråt och jag ska då försöka resa mej ur britsen och hoppa upp i stolen.
,men väl uppe säger jag till henne att skynda på för då gjorde det riktigt ont och tryckte på.
Då säger hon att hon ser huvudet så jag fort ner igen och lägger mej på britsen o känner hur det bara trycker på ännu mer.
Fick panik, det gör riktigt ont och efter här är allt snurrigt/lite svart.
Jag minns: ,det kommer fler folk in i rummet.
,att jag frågar efter lustgas, men där finns inget sådant.
,någon undersöker mej, jag är helt öppen och huvud påväg ut,
,jag får krystvärk och vill bara krysta på, men minns inte om jag gjorde detta.
,dom ska rulla ut mej ur rummet och upp till förlossningen.
,att dom springer med mej i sängen.
,att jag får krystvärk och krystar, då är vi i hissen har syrran sagt efteråt.
Men in på förlossningsrummet kom vi och då får jag lustgas.
Börjar andas lustgas och känner att det hjälper lite, men minns även mina tankar att det inte alls kändes som med Oliver. ,det gjorde fruktansvärt ont och ett jävla tryck i hela kroppen.
Å nästan direkt bara all smärta försvann och jag hör anntingen hennes skrik först el syrrans. "det blev en flicka Jennica det blev en flicka" ,kommer inte ihåg vilket jag hörde först.
Klockan 11:09 föddes vår underbara Tindra med navelsträngen 3 varv runt halsen !


Kommentarer
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

heter du också Jennica? det hade jag helt missat! =D men shit vad snabbt det gick! jag föddes också med navelsträngen 3 gånger runt halsen, var tydligen alldeles BLÅ när jag kom ut. antar att tindra också var det?

2011-05-23 @ 11:05:58
URL: http://jennica.spotlife.se
Postat av: Alex

Fort gick det, men det gick bra! :)

Hon är så sööööt! :D

2011-05-23 @ 12:15:46
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: Valeria<3 Snart är det min tur att bli mamma..

Det gick då minsan fort! :) Vad härligt att hon är här nu! Grattis! :)

2011-05-23 @ 12:27:27
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj oj oj vilken snabbis!!! :D

2011-05-23 @ 13:24:04
URL: http://musiksara.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0