Min babyCHECK lista ! ,uppd. KLAR!

Nu är jag helt färdig med babyshoppingen ... ,det som jag helst vill ha köpt innan bebben kommer. Nu är det bara att fixa iorning det sista på sin plats.

ÅKA
:
(x) Barnvagn, ligg/sittdel.
5200kr.
(x) Kudde, 13kr.
(x) Täcke - fick av en.
(/) Filt - har efter Oliver, men blir kanske en ny efter bebben är född om det tittar ut en flicka.
(x) Lakan till kudde/täcke - ska nog köpa efter när jag vet kön. Till kudde, 79kr.
(x) Lakan, 20kr.
(x) Regnskydd - fick med vagnen.
(x) Myggnät - syrran köpt.
( ) Vinter åkpåse - behövs inte i början då det är vår/sommar så köper till hösten/vinter.
(x) Skötväska - köper nog efter bebben är född. Syrran köpt.
(/) Vagnleksak - har en efter Oliver, men får se köper kanske ny efter bebben är född.
( ) Reflex - köper till hösten ist när det blir mörkt ute.
(-) Lås - osäker om jag ska ha det. Behövs inte, fanns redan där jag hade tänkt att ha det.

SOVA:
(x) Spjälsäng - mamopap köpt.
(x) Täcke - syrran köpt.
(x) Kudde, 30kr.
(x) Lakan - syrran köpt.
(x) Lakan till kudde/täcke - har kvar efter Oliver.
(x) Madrass, 139kr.
(x) Bäddmadrass - syrran köpt.
(x) Spjälskydd, 109kr.
(x) Frotté/kissskydd - fick av syrran.
(x) Sängmobil - Olivers gammla.
(x) Speldosa - syrran köpt.
(x) Filt/snuttefilt - har en efter Oliver, men köper kanske en ny. 40kr.

SKÖTA:
(x) Skötbord, 150kr.
(x) Skötbordsdyna - fick till skötbordet, men köper kanske en ny. 69kr.
(x) Skötbordsdyna skydd - syrran köpt.
(x) Babyhandduk med huva - fick av syrran.
(-) Badbalja - har badkar, kan låna syrrans om det skulle behövas.
(x) Babybadstol, 40kr.
(x) Tvättlappar, 21kr.
(x) Tvättlappar i frotté, 30kr.
(x) Borste/kam - syrran köpt.
(x) Nagelfil/sax - har kvar efter Oliver.
(x) Babytops, 10kr.
(x) Badtermometer, 13kr.
(x) Baby salva, inotyol/bepanthen. 53kr.
(x) Blöjor - fått nåra gratisprover, men behövs juh mer.
(x) Våtservetter, 2 paket 18kr. pampers 2pack, 40kr.
(x) Shampoo/duschtvål - syrran köpt.
(x) Babyolja - syrran köpt.
(x) Babypuder - syrran köpt.
(x) Blöjhink/blöjpåsar - fick en gratis. (får se om den används).

ÖVRIGT:
(x) Byrå till bebbens kläder, 400kr - resten betalade mamopap.
(x) Hyllor över skötbordet, 78kr.
(x) Bilbarnstol - fick av en.
(x) Nappflaska - syrran köpt.
(x) Nappflaska rengöringsborste, 17kr.
(x) Nappar - syrran köpt. mamma köpt.
( ) Ersättning, ifall inte mjölken sätts igång direkt. - köper när bebben är född.

KLÄDER:
(x) Strumpor, 40kr.
Syrran köpt 2pack pyjamas.

Har lite neutralt efter älsklingen så kommer nog inte köpa
något direkt nu innan, får se
.
Har köpt bebbens första plagg. ,men blir inget mer förens efter.
Gillar inte neutralt.

TILL MEJ:
(x) Amningsbh, 2st 160kr. 1st, 470kr (men betalade bara 106kr).
(x) Amningsinlägg, ett paket 35kr.
( ) Bröstsalva - köper efter om det skulle behövas.
( ) Bröstskydd vid amning - köper efter om det skulle behövas.
(x) Trosor (enkla mjuka), skönt att ha efter. 3pack, 80kr.
(x) Bindor - har massa hemma sen innan.
( ) Bröstpump (?) - köper efter när man vet hur det blir med amningen.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi får se, fast det känns inte som att det är ngåot på G :)

2011-04-29 @ 13:26:31
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Fia

Nu är det bara bebis som fattas =)



Som tur är är det mjölktänderna, hade varit himla trist om han så här tidigt skadat dom riktigt tänderna.

2011-04-29 @ 13:28:52
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: My

sv: ja, det var verkkligen inget roligt dygn där imellan.. önskar jag inte ens min värsta fiende :/



Vad liten din mage är fast du snart ska ha! Fint :D hoppas att allt går bra :)

2011-04-29 @ 16:03:40
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Jo dom är riktigt bra. Dom är ju så lätta och fina, och bara att skölja av! Vilda nötte upp två par förra sommaren ;p

2011-04-29 @ 18:34:13
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: fia

usch har det varit så jobbigt?:/ lät inte roligt alls ju!

jamen preis, bäst att inte veta ett skvatt! =)

2011-04-29 @ 19:17:30
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, det känns lite speciellt att jag döpts i klänningen och även min mamma :)



Härligt att du kan börja bocka av det mesta på listan nu!

2011-04-29 @ 21:45:55
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Jennie - Med bebis i magen

sv: Det är skönt att få det mesta klart, för jag har inte prioterat köket alls sen vi flyttade hit. Och nu hann jag med det innan bebis, för efter hade jag nog inte hunnit :) hihi!

2011-04-29 @ 22:35:48
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Zabine - Wildasmami ♥

Taaaack fining!! =) De känns helt underbart!!!! =) Är så nöjd så jag inte vet vart jag ska he mig!! Hoppas ni har en toppen helg. Kramkram på dig!

2011-04-29 @ 23:56:39
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Ida-maria

Toppen bra lista! Den skulle jag behövt innan min tjej kom..Letade för fullt efter en bra lista men hittade ingen.. Ska spara den här om det behövs igen! =)

2011-04-29 @ 23:59:36
URL: http://anyway.bloggsida.se/
Postat av: My

sv: ja, det är ju så olika för alla :) men jag kan tänka mig att det både är skönt och tråkigt att de inte syns så mycket!

2011-04-30 @ 12:47:50
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Sylvia - BF 7maj

sv: haha, ja precis! man får liksom välkomna det. vill man inte att den ska komma så kommer den ju säkert för tidigt och är man redo för den att komma så kommer den säkert för sent ;)

2011-04-30 @ 17:11:42
URL: http://syliam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0